niedziela, 30 sierpnia 2015

Moje pierwsze Sushi

Sushi



Przygotowanie sushi jest naprawdę proste i może być znakomita zabawa podczas spotkania w gronie rodziny czy przyjaciół.
Ja robiłam je  pierwszy raz i wyszło.

Składniki:

- ryż do sushi (specjalnie przeznaczony do sushi)
- ocet ryżowy
- mata bambusowa do rolowania
- ostry nóż bez ząbków
- nori-prasowane alga
- wasabi-zielony bardzo ostry chrzan
- marynowany imbir
- sos sojowy
- ogórek
- avocado
- łosoś
- czarny sezam.

Gotujemy ryż

Do sushi używamy tylko specjalnych odmian ryżu, jest on powleczony dużą ilością skrobi.
Ryż należny dokładnie wypłukać w misce, tak by woda mętna pierwotnie była ostatecznie klarowna. Po płukaniu zostawiamy ryż w wodzie na pól godziny, by wchłonął spore jej ilości.

Po półgodzinnym moczeniu możemy zabrać się za gotowanie ryżu. Ziarna odsączamy, wkładamy do  garnka, zalewamy woda. Stosunek ryżu do wody jest 4: 5 i tak na 2 szklanki ryżu dajemy 2,5 wody. Nie stosujemy żadnych dodatków. Na mocnym ogniu doprowadzamy do wrzenia po czym  zmniejszamy gaz i gotujemy na minimalnym gazie do wyparowania wody (od 15 to 20 minut). Ugotowany ryż trzymamy w garnku jeszcze kilkanaście minut, dodajemy do niego 5 łyżek octu ryżowego, i czekamy aż wystygnie.



Zawijanie Sushi

Przygotowujemy mate bambusową i miseczkę z zimna wodą do  maczania palców. Mate owijamy folia spożywczą. Na macie kładziemy arkusz nori. Ryż układamy na matowej stronie. Istnieje wiele rodzajów sushi. Ja przygotowałam dragon  sushi . Na całej powierzchni nori układamy ryż, układamy go cienko. Gdy ryż się klei, moczymy ręce. I odwracamy nori z ryżem .W połowie ryżu , układamy składniki. Na koniec noża nakładamy wasabi
i smarujemy line wzdłuż krawędzi (po stronie  ryżu).
Pokroiłam w cieniutkie plasterki awokado. Ułożyłam na sushi tak  by zachodziły na siebie. Ponownie lekko docisnęłam matka i pokroiłam.





Futomaki- -  grube rolki, składające się z kilku składników. Są również przygotowywane na macie bambusowej. Po zwinięciu pokroiłam je na krążki grubości 1 -2 cm, tak, aby były wygodne w jedzeniu. 




Uramaki - maki odwrócone. 
W tym rodzaju sushi, składniki zawinięte w arkusz z glonów nori otacza ryż.
 Zewnętrzną warstwę ryżu  posypałam czarnym sezamem.














Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz