środa, 9 grudnia 2015

Bezglutenowe pierniczki




Święta zbliżają się dużymi krokami, więc postanowiłam że już dziś upiekę pierniki, które cieszyły się ogromnym powodzeniem w zeszłym roku w naszym domu.
W szczególności nasz piesek je uwielbia, więc dla niego zrobiłam wersję bez kakaa.
Przepis jest łatwy, mam nadzieje że wam posmakują.



SKŁADNIKI: 

-1 szkl. mąki kukurydzianej
-1 szkl. mąki gryczanej
-0.5 szkl erytrytolu
-5 łyżek masła klarowanego
-2 jajka
-3 łyżki miodu
-przyprawy: cynamon, kardamon, przyprawa do piernika
(kakao w pierwszej wersji)


WYKONANIE:

Masło rozpuściłam, po ostudzeniu dodałam miód.
Wszystkie suche składniki połączyłam razem , następnie dodałam jajka i masło z miodem. 
Wyrobiłam ciasto, podzieliłam na 2 części.
Odstawiłam ciasto do lodówki na około 10 min.
Następnie rozwałkowałam ciasto (ciasto nie może być zbyt cienkie). Przystąpiłam do wycinania pierników. Położyłam na blaszkę  i włożyłam do piekarnika rozgrzanego do 170°C
i piekłam około 10-20 min.


WERSJA Z KAKAEM:













WERSJA BEZ KAKAA:










SMACZNEGO!!!

Wykonanie: KASIA
Zdjęcia: Ania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz